روش هایی برای ایجاد نویز بردار تصادفی در 

آموزش ایلوستریتور 2019
توسط Peter Akuratny22 آگوست 2008 مشکل: دشوار متوسط: طول زبان:
Illustrator Illustrator
در این آموزش ، ما به دو روش برای ایجاد سریع الگوی نویز برداری ، شبیه به نویز گرادیان Photoshop ، نگاه می کنیم ، اما این بار کاملاً قابل کنترل ، قابل تنظیم و قابل ویرایش ، زیرا این یک گرافیک برداری خواهد بود. برای کنترل رنگ ، به ویژگی Live Color که در Illustrator CS3 موجود است نگاه خواهیم کرد.

مقدمه
به تازگی ، من نیاز به ایجاد یک جایگزین برای صدای گرادیان Photoshop ، اما این بار در Illustrator. من دو روش برای دستیابی به یک اثر مشابه را توضیح خواهم داد. ما قصد داریم بر اساس یک الگوی سر و صدای ساده و قابل ویرایش ، یک نمودار وبلاگ وبلاگ را برای این آموزش بسازیم.

نکته مهم: از آنجا که هر دو روش هندسه همپوشانی ایجاد می کنند ، نتایج خام برای ساخت علائم و برش وینیل مناسب نیست. اگر از این روش برای ساخت علائم استفاده می کنید ، قبل از ارسال به برش و وینیل برش ها باید تمام عناصر همپوشانی با هم ادغام شوند.

پیش نمایش تصویر نهایی
این تصویر نهایی است که ما ایجاد خواهیم کرد. ابتدا ، بیایید برخی از روش ها را برای ایجاد الگوهای نویز بردار تصادفی بررسی کنیم.


تبلیغات
روش 1
این روش مبتنی بر سکته های خسته شده است و به شما امکان کنترل بیشتر در ظاهر را می دهد ، زیرا تصادفی (تلفات) توسط شما تعیین می شود. در اصل ، این نرم افزار همچنین برای هر نرم افزار بردار دیگری که از خط های سفارشی پشتیبانی می کند (مانند CorelDraw) قابل استفاده است.

مرحله 1
یک سند جدید ایجاد کنید ، اندازه آن را 800 پیکسل در 350 پیکسل تنظیم کنید و حالت رنگ را روی RGB تنظیم کنید. در مرحله بعد ، یک خط بلند 500 پیکسل ایجاد کنید ، به آن نوازش سیاه بدهید و وزن آن را 10 برابر کنید. خط شکسته شده را فعال کرده و مقادیر Dash و Gap را تنظیم کنید ، در این حالت 5 ، 3 ، 1 ، 8 و 2. خط را کپی کرده و مقادیر Dash و Gap را به 2 ، 4 ، 6 ، 1 و 2. تغییر دهید. خطوط شکسته تر و تنظیم مقادیر مختلف برای خط و شکاف (3 ، 1 ، 1 ، 4 و 2) ، (1 ، 2 ، 1 ، 1 و 6) ، (2 ، 5 ، 1 ، 1 و 8) ، و (4 ، 1 ، 2 ، 1 و 1).

گام 2
اطمینان حاصل کنید که Stroke انتخاب شده است (X بین Stroke و Fill) و هر سایه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

برای اصلاح ابعاد الگوی ، ما باید نوارها را به نوارهای قابل ویرایش جامد تبدیل کنیم (کاربران Adobe Illustrator CS2 و بالاتر ، استفاده از دستور Flatten Transparity برای گسترش سکته مغزی به اشیاء جامد ، اولین تصویر زیر را ببینید). برای این کار به Object> Expand بروید ، Fill و Stroke را چک کنید و OK را بزنید.

Transform Palette را باز کنید ، نقطه مرجع را در قسمت میانی قرار دهید ، علامت های محدودیت و عرض متناسب با محدودیت ها را بردارید و ارتفاع را روی 200px تنظیم کنید. این مراحل را برای هر مجموعه از نوارها تکرار کنید. از Vertical Align Top در پالت تراز استفاده کنید (Shift + F7)


مرحله 3
همانطور که مشاهده می کنید ، بنفش و قرمز بر سایر رنگ ها تسلط دارند و آنها را می کشند. اکنون فقط چگونگی چیدمان نوارها ، ترتیب و موقعیت آنها بر عهده شماست. به عنوان مثال ، من نوارهای ارغوانی بنفش را به پشت ارسال کردم (شی> ترتیب> ارسال به عقب) ، نوارهای قرمز 3x به سمت عقب (شی> تنظیم ترتیب> ارسال به عقب) ، نوارهای زیتون 3x ارسال به عقب ، نوارهای سبز 5 پیکسل راست و 2 برابر ارسال نوارهای عقب ، نوارهای زرد 2px راست و 2 برابر را به جلو بکشید (Object> ترتیب)> Forward Forward).


مرحله 4
برای استفاده مجدد از الگوی نهایی ، می توانید نوارها را به صورت دستی انتخاب کرده و آنها را با رنگ های مختلف پر کنید یا از ویژگی جدید Live Color استفاده کنید. می خواهیم بعداً هنگام تنظیم رنگ برای گرافیک بنر ، از این ویژگی استفاده کنیم. قبل از شروع به بازی با رنگ آمیزی مجدد ، مطمئن شوید که تمام شی مورد نظر برای recolor را انتخاب کرده اید (نیازی به گروه بندی آن نیست) و با کلیک بر روی نماد New Color Group ، حالت رنگی پیش فرض ایجاد کنید. با این کار امکان تنظیم مجدد کلیه تغییرات و بازگشت به طرح رنگ اصلی اثر هنری فراهم می شود.

مرحله 5
تغییر رنگ ها بسیار ساده است. می توانید تک سایه ها را با دو بار کلیک کردن بر روی نوار رنگ ویرایش کنید و مقادیر آن را تنظیم کنید یا با استفاده از چرخ چرخی. همه تغییرات بلافاصله در آثار هنری اصلی شما قابل مشاهده است. پرونده حاصله را به عنوان "random_noise_pattern" ذخیره کنید.

روش 2
روش دیگر ایجاد الگوی نویز بردار استفاده از چندین دستور استاندارد از جمله Blend و Transform each است. روش 2 به ما این امکان را می دهد که نه تنها از خطوط به عنوان اشیاء مرجع استفاده کنیم بلکه از دایره ها ، مستطیل ها و شکل های پیچیده تری (ستاره ها ، نمادهای سفارشی و غیره) استفاده کنیم همچنین نیازی به گسترش الگوی نویز نداریم ، بنابراین ممکن است بعداً برخی پارامترها را تغییر داده و تنظیم کنید.

مرحله 1
در همان پرونده "random_noise_pattern" ، یک خط عمودی نوار 1 پلات ایجاد کنید که طول آن 200 پیکسل باشد. آن را کپی کرده و آن را 500 پیکسل به سمت راست منتقل کنید. هر دو خط را انتخاب کنید ، سپس به Object> Blend بروید ، و Spacing را در مراحل مشخص شده با مقدار 50 تنظیم کنید. به Object> Blend> Make (Command + Alt + B) بروید. اکنون به Object> Expand بروید ، Object را بررسی کرده و کادرهای Fill و Stroke را بردارید. با این کار شیء مجزا در خطوط مجزا آزاد می شود. آنها هنوز در کنار هم قرار گرفته اند ، بنابراین Ungroup (Command + Shift + G) آنها را نگه دارید ، اما همه اشیاء انتخاب شده را کنار بگذارید.

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/



گام 2
بیا کمی تفریح ​​کنیم! به Object> Transform> Transform Her بروید. گوشه پایین سمت راست گفتگو را تماشا کنید و Random و Preview را بررسی کنید. تنظیم H


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها